Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En xarxa
  3. L’autobús ACLO simbolitza la Barcelona dels anys 50 a l’anunci de la Loteria de Nadal 2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
16.11.2020
Oriol Pàmies

L’autobús ACLO simbolitza la Barcelona dels anys 50 a l’anunci de la Loteria de Nadal 2020

Imatge
L'autobús ACLO en el rodatge de l'espot a la Via Laietana / Foto: TMB
L'autobús ACLO en el rodatge de l'espot a la Via Laietana / Foto: TMB
< >L'autobús ACLO en el rodatge de l'espot a la Via Laietana / Foto: TMB
L'autobús ACLO en el rodatge de l'espot a la Via Laietana / Foto: TMB

Vist a la xarxa
Veure el contingut original

Un dels vehicles històrics més destacats de la col·lecció de la Fundació TMB intervé en una seqüència de l'espot de la Loteria de Nadal d'aquest any, estrenat la setmana passada. L'autobús ACLO apareix en diferents plans circulant per la Via Laietana en una recreació, en part digital, de la Barcelona dels anys 50.

Sota el lema Compartir com sempre, compartir com mai, la publicitat del sorteig extraordinari de la Loteria retrata una societat espanyola solidària, sobretot durant la pandèmia de la Covid. Des dels anys quaranta, l'anunci repassa diferents èpoques de la història d'Espanya mostrant com la Grossa de Nadal ha servit per compartir il·lusió i esperança.

La campanya de Loteries i Apostes de l'Estat consta de dos espots, que porten per títol Veïnes i Germans i han estat creats per l'agència Contrapunto BBDO. El rodatge amb l'autobús històric va tenir lloc el 25 d'octubre a primera hora del matí.

Construït per la firma anglesa AEC l'any 1948, l'ACLO 410 de la Fundació TMB és un autobús de dos pisos que es va carrossar als tallers de l'empresa Carde y Escoriaza de Saragossa. Es va matricular el 23 d'abril del 1949 i va donar servei a la majoria de línies urbanes de Barcelona.

L'autobús 410 es va retirar de la circulació el 1965 i va estar apartat durant anys a les cotxeres. El 1978 es va rehabilitar i es va presentar al saló Expomòbil. Entre el 1979 i el 1988 va circular en una línia turística entre la plaça de Catalunya i el Zoo. Entre el 2009 i el 2010 la Fundació TMB el va restaurar per recuperar-ne la mecànica i retornar-li l'aspecte original.

Imatge
L'autobús ACLO en el rodatge de l'espot a la Via Laietana / Foto: TMB

L'autobús ACLO en el rodatge de l'espot a la Via Laietana / Foto: TMB

Darrera modificació
18.11.2020
Tema
En xarxa
  • ConceptesComercialitzacióPatrimoniInstitucionsAltresFundacióTMBAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Entrevista del director de la xarxa de metro al programa "bàsics" / Font: Bàsics (Betevé)

El programa "Bàsics" de BETEVÉ entrevista al director de metro, Òscar Playà

En xarxa
Third-party content
Imatge
La Susana Álvarez (esquerra) i l'Ana Ferrer (dreta), en un moment de l'entrevista en una sala de la seu de TMB a Sagrera / Foto: TMB

Dues empleades de metro, protagonistes al programa 'Les dones i els dies' de Catalunya Ràdio

En xarxa
Third-party content
Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Imatge
Gravació del programa Pàgina 2 al Telefèric. /Foto: TMB

El programa 'Pàgina 2' puja al telefèric per escenificar el primer llibre de Fer Rivas

En xarxa
Third-party content

Últimes notícies

Estació metro Maragall / Foto: Pep Herrero (TMB)

Comencen les obres de millora del metro de Barcelona que obliguen a tallar parcialment el servei a les línies 4 i 11

Transport
Imatge
Vista general de l'Exposició d'Autobusos Clàssics 2025 / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Així ha estat la trobada anual d'autobusos clàssics a Barcelona

Cultura i Oci
Gallery
Les noves incorporacions com a personal de conducció de bus de TMB per aquest estiu 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB incorpora 217 professionals de conducció per a bus

Empresa
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores; el director de la xarxa de Metro, Òscar Playà i la directora de comunicació de TMB, Mònica Peinado, amb directius de metro en l'acte de posada en servei del darrer tren 7000 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB posa en servei el darrer dels 50 trens que han renovat el material mòbil de les línies 1 i 3 del metro

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons