Oriol Pàmies

Una segona pell perquè els trens es mantinguin joves

La tècnica del vinilat integral recupera la imatge del material mòbil amb menys costos. I no és gens fàcil distingir un cotxe vinilat d'un de pintat.

Els trens es construeixen perquè tinguin una vida útil de més de 30 anys. Per actualitzar-los tecnològicament solen reformar-se quan superen la meitat d'aquest temps. Però i l'aspecte exterior? Rentar-los regularment no és suficient, i pintar-los representa un cost elevat i una complicació logística, perquè cal enviar els cotxes a un taller especialitzat extern.

La solució que ha adoptat Metro és folrar integralment la carrosseria dels trens amb peces de vinil impreses amb els colors corporatius: el blanc de fons i el vermell i el negre per als frontals. També inclouen la marca de TMB. D'aquesta manera es pot mantenir més fàcilment la imatge dels trens, només substituint la peça danyada quan sigui necessari.

Inicialment la tècnica del vinilat es va aplicar a títol de prova en tres trens de la sèrie 2100 assignats a la línia 4. Seguidament s'estan folrant 25 trens de diverses sèries i línies, als quals seguiran successius grups de 25 fins a completar la flota de la part convencional de la xarxa (145 composicions).

Aplicació de la imatge corporativa en cotxes motors i remolcs de la sèrie 2000
Aplicació de la imatge corporativa en cotxes motors i remolcs de la sèrie 2000 
Darrera modificació: 
19.04.2016
Tema: 

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies