Redacció

El web i l’app de TMB, els canals preferits per informar-se

Els usuaris habituals de metro i bus s’informen abans d’iniciar els seu viatge a través del web de TMB i de l'aplicació per a dispositius mòbils TMB App, segons la tercera enquesta al panel JoTMBé Vull Opinar.

La planificació del viatge i els usos dels canals d’informació han estat l’eix temàtic de la tercera edició del panel del club d'usuaris del transport públic JoTMBé, en què els participants s'ofereixen a respondre enquestes que ajuden a millorar el servei i de passada aconseguir premis.

Els panelistes inscrits en aquesta onada sumen els 19.733 membres, un 19,6% més que en la segona enquesta feta el passat novembre. En aquesta ocasió, 3.789 individus han respost el qüestionari, participant així en el sorteig deu abonaments mensuals de transport públic i un abonament anual. Els 30 primers en respondre també aconseguien una invitació de participació en una classe magistral amb el grup de rumba catalana Sabor de Gràcia i els 250 següents, entrades per al Museu del Disseny de Barcelona DHUB.

Les fonts més utilitzades

Dels resultats es desprèn que el 58% dels enquestats utilitzen el metro i el bus de forma intensiva, 5-7 dies a la setmana, tot i que la proporció d’usuaris intensius de la xarxa de metro és més gran que la de bus, un 50% contra el 22%, respectivament.

Al voltant del 25% dels registrats han consultat si hi havia incidències al bus en el seu darrer desplaçament, 15 punts més que en el cas dels usuaris del metro.  

Els canals preferits dels panelistes per cercar aquesta informació abans d’iniciar els seus desplaçaments són el web de TMB, la TMB App i els canals propis de les parades i estacions. Entre les fonts de referència també destaca l’aplicació de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, l’AMB Temps Bus.

Darrera modificació: 
16.11.2015
Tema: 

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies