Premsa TMB

Les fundacions TMB, ONCE i Vodafone mostren el seu projecte d'accessibilitat del transport

Les tres institucions han desenvolupat i provat dos pilots per facilitar l'orientació de persones amb discapacitat a través de la innovació tecnològica. Els sistemes milloraran l'accessibilitat tant al metro como a l'autobús.

La Fundació Vodafone España, la Fundació ONCE i la Fundació TMB, com a part del seu acord de cooperació per fomentar la inclusió social de persones amb discapacitat, han desenvolupat un projecte tecnològic d'R+D per facilitar l'ús del transport públic per part de persones cegues o amb baixa visió, la versió de prova del qual s'ha presentat avui, amb una demostració pràctica, a l'estació de Fira del metro de Barcelona.

A l'acte hi han intervingut el delegat de l'ONCE a Catalunya, Xavier Grau; el delegat territorial de Vodafone a Catalunya, Albert Buixadé; i la presidenta de TMB, Mercedes Vidal. Ha actuat com a presentador el conseller delegat de TMB, Enric Cañas.

Aquesta iniciativa compta també amb el suport de la Fundació Mobile World Capital Barcelona.

Segons el que es va anunciar el juliol del 2015, les tres fundacions han promogut dues proves pilot de solucions tecnològiques diferents per facilitar l'orientació de persones amb discapacitat en estacions de metro i parades d'autobús, mitjançant aplicacions de dispositius mòbils i balises de radiofreqüència. Per això s'han desenvolupat prototips de serveis i s'han dut a terme proves en entorns reals: una estació de metro, la de Diagonal, i una parada d'autobusos de la Zona Franca de la ciutat de Barcelona.

Balises que interactuen amb l'aplicació

En el cas del metro, les balises desplegades a les instal·lacions interactuen amb una aplicació instal·lada al dispositiu mòbil de l'usuari invident, per guiar-lo de manera segura en el seu trajecte des de l'accés exterior fins a pujar al tren, i al revés. Seguint l'itinerari marcat pels encaminaments implantats en el paviment de l'estació, el sistema dóna informació direccional en cada derivació del recorregut.

A la parada d'autobús, l'objectiu és que l'usuari obtingui de manera automàtica en el seu dispositiu la identificació del vehicle que s'atura en aquest moment en la parada, amb el seu número de línia i la destinació, perquè pugui decidir de manera autònoma si en fa ús. Alhora, el conductor és informat que una persona cega es troba a la parada.

El desenvolupament d'aquestes solucions d'R+D, que a partir d'aquest moment podrien ser aplicades al conjunt de les xarxes de transport i resultar d'utilitat per a una gran diversitat de col·lectius —amb i sense discapacitat—, és la primera acció contemplada en el conveni marc de col·laboració que van subscriure la Fundació Vodafone España, la Fundació ONCE i la Fundació TMB.

Mercedes Vidal, presidenta de TMB, en la intervenció a l'acte / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Mercedes Vidal, presidenta de TMB, en la intervenció a l'acte / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Tema: 
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres

Recursos disponibles

Una voluntària prova l'aplicació d'infoaccessibilitat a l'estació Fira / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Mercedes Vidal, presidenta de TMB, en la intervenció a l'acte / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Demostració de l'apliació d'infoaccessibilitat / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Demostració de l'apliació d'infoaccessibilitat / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Demostració de l'apliació d'infoaccessibilitat / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Mercedes Vidal, presidenta de TMB, en la seva intervenció a l'acte / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Xavier Grau, delegat de l'ONCE a Catalunya / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Albert Buixadé, director territorial de Vodafone a Catalunya / Foto: Miguel Ángel Cuartero

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies