Premsa TMB

Finalitza la rehabilitació de les estacions de Glòries, Bellvitge, Artigues i Sant Ildefons

TMB ha completat les obres de rehabilitació integral de les estacions de metro de Glòries (L1), Bellvitge (L1), Artigues / Sant Adrià (L2) Sant Ildefons (L5), iniciades al 2011 dins del programa per actualitzar i millorar la funcionalitat d’estacions antigues o d’elevada utilització.

Les rehabilitacions integrals persegueixen deixar les estacions com noves, tant en les parts visibles com en les invisibles, a banda de millorar aspectes de l’accessibilitat, sense afectar estructures. En tots els casos la intervenció és posterior i independent de les obres d’adaptació a persones amb mobilitat reduïda que realitza la Generalitat i que comporta la instal·lació d’ascensors.

S’han reconfigurat vestíbuls per aprofitar millor l’espai, s’han substituït paviments, graons, sostres i revestiments de parets, s’ha millorat la il·luminació, s’ha renovat la senyalització informativa i el mobiliari, i s’han instal·lat barreres de control del tipus més efectiu (excepte  a l’estació d’Artigues on ja hi eren). En el disseny arquitectònic es procura distribuir els espais per facilitar els fluxos de persones, augmentar la sensació de lluminositat amb acabats de tonalitats clares i facilitar el manteniment posterior amb l’elecció de materials d’elevada resistència.

Elevació de les andanes per reduir la separació amb els trens

En tots quatre casos s’han complementat els treballs d’adaptació de l’estació a persones amb mobilitat reduïda, per disminuir les separacions verticals i horitzontals entre trens i andanes. L’actuació principal ha estat el recreixement de les andanes, per situar-les al mateix nivell dels estreps dels trens

Colors clars per als revestiments

Pel que fa als acabats, a l’estació deGlòries les parets i terres s’han revestit amb elements de formigó reforçat amb fibra de vidre (GRC), de tons clars, en contrast amb els sostres foscos. L’estructura original de grans bigues s’ha mantingut visible, com a part de la identitat de l’estació, i s’ha integrat el mobiliari en una pell contínua de formigó GRC. El pressupost ha estat de 1,5 milions d’euros.

A Bellvitge (situada a l’Hospitalet de Llobregat) s'ha aplicat el granit flamejat al paviment de les escales d'accés des del carrer i el terratzo als vestíbuls i andanes, mentre que per als paraments verticals s'ha escollit el granit i l'acer vitrificat. Els cels rasos són de lamel·les de resina. Els treballs estan valorats en 1,7 milions d’euros.

L’estació d’Artigues / Sant Adrià (al límit dels termes de Badalona i Sant Adrià de Besòs) ha canviat  notablement d’aspecte, ja que els paviments de passadissos, vestíbul i andanes ara són de colors clars, igual que els paraments verticals dels accessos i passadissos, amb cels rasos nous. En aquest cas, el pressupost ha estat d’1,1 milions d’euros.

Finalment,Sant Ildefons (Cornellà de Llobregat) estrena revestiments nous de pedra de granit als accessos, mentre que al vestíbul i les andanes s’ha optat per la solvència del terratzo al paviment i panells fenòlics i d’acer inoxidable als paraments. S’han enderrocat alguns panys de paret per fer més transparent la visual de l’espai entre el vestíbul i les andanes. El pressupost d’execució ha estat de prop d’1,7 milions d’euros.

Glòries, la de més afluència de les quatre

Aquestes quatre estacions que s’han rehabilitat són d’antiguitat variable, entre els 60 anys de Glòries i els 22 anys de Bellvitge. Pel que fa a la utilització, la més concorreguda és Glòries, amb prop de 18.000 entrades els dies feiners. Artigues / Sant Adrià en registra unes 12.000, Sant Ildefons prop de 9.000 i Bellvitge unes 7.000.

Si necessites més informació, contacta amb nosaltres

Recursos disponibles

Banderola d'una estació de metro

També et pot interessar...

Últimes notícies