Autor
Marta Espinosa

Emotiu comiat del darrer comboi de la sèrie 4000 que ha circulat al metro de Barcelona

El passat cap de setmana el ferrocarril metropolità va viure una jornada molt especial durant la retirada de l'últim tren de la sèrie 4000. Més de 200 persones van donar l'últim adeu a un material mòbil que ja forma part de la història del suburbà barceloní.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha retirat en un acte de comiat al darrer tren de la sèrie 4000 en circulació a l'L1. Dissabte passat al migdia, desenes d’aficionats van fer un emotiu últim recorregut amb el tren i el van acomiadar entre aplaudiments. 

L'acte, que va començar a l'estació Hospital de Bellvitge i va finalitzar al terminal de Fondo, va comptar amb la presència de la presidenta de TMB, Laia Bonet; el conseller delegat de TMB, Xavier Flores; el director de la Xarxa de Metro, Òscar Playà; el director de Metro de l'època, Agustín del Castillo; i el responsable de Material Mòbil quan van arribar aquests trens, Ignacio Oliva. L'agent d'atenció al client, Inma Pineda, va ser l'encarregada de fer la volta d'honor.

Més de 200 persones, entre autoritats, aficionats, personal de Metro i "metreros" i "metreres", van viure un comiat ben especial, que va començar amb uns parlaments de les personalitats al vestíbul de l'estació Hospital de Bellvitge (L1). Posteriorment, els convidats van baixar a l'andana a esperar el comboi que duia un emotiu 'bye' (adeu) al frontal. Els assistents van rebre uns petits obsequis com a recordatori del comiat: un bitllet commemoratiu de l'efemèride i una còpia del fulletó promocional que es va editar l'any 1987 quan es van estrenar els trens 4000. 

Els aficionats i aficionades al món del ferrocarril de totes les edats, però especialment molt jovent, mòbils en mà, van viure un esdeveniment únic i molt especial. Emoció, llàgrimes, rialles a l'andana i dins del tren, fins i tot va haver-hi qui va deixar dibuixos i missatges enganxats a les parets del comboi, en un bonic gest de comiat a una sèrie que ha circulat per la línia vermella durant 37 anys.

Amb més de 100 milions de quilòmetres (entre tota la sèrie), el darrer comboi que va protagonitzar la volta d'honor estava format pels motors 4045-4046-4047-4048 i pel remolc 4312. La Fundació TMB preservarà tres cotxes d’aquesta sèrie 4000: dos motors i un remolc. Els trens sèrie 4000, concebuts juntament amb els 3000, van entrar en servei a l’L1 (per l'ample de via ibèric) entre 1987-1990 per substituir els trens de la sèrie 400. Les innovadores característiques dels 4000 eren: disseny modern, maneta d’obertura, aparell d’alarma i avisadors d’estació, composició dels seients en paral·lel al sentit de la marxa, ideats per Miguel Milà; l'any 2007 van ser sotmesos a una remodelació tècnica, estètica i d'equipament.

Us deixem un vídeo i diferents tuits que es van fer des del perfil corporatiu de TMB com a resum de l'acte de comiat de l'últim 4000. Moltes gràcies a tots i a totes per la vostra estima pel nostre metro! 

Darrera modificació
dijous, 31 octubre, 2024 - 13:14

Source URL: https://noticies.tmb.cat/cultura-oci/emotiu-comiat-darrer-comboi-de-serie-4000-que-ha-circulat-metro-de-barcelona