Autor
Marta Espinosa

El metro, protagonista al festival d’arquitectura de Barcelona

TMB ha obert les portes de les seves instal·lacions durant el 48h Open House BCN 2024, concretament les cotxeres i tallers de les línies 9 i 10 Sud, a la Zona Franca.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha col·laborat en la 15a edició del festival d’arquitectura 48h Open House Barcelona, que s’ha celebrat aquest cap de setmana, amb la visita guiada a un dels tallers i cotxeres de metro més singulars, el de les línies 9 i 10 a ZAL ubicat a la Zona Franca. 

La visita s’ha fet ahir diumenge 27, al matí, de manera gratuïta i en tres torns, per a les persones que es van inscriure al web del festival, amb entrades exhaurides poques hores després. 

Imatge
Els visitants van poder veure els tallers de ZAL de les línies automàtiques de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)
Els visitants van poder veure els tallers de ZAL de les línies automàtiques de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

 

Les instal·lacions del ZAL de la Zona Franca disposen d'un espai superior als 10.000 m², amb diferents vies amb funció de cotxeres i àrees de manteniment. Aquí es posen a punt els trens i se supervisen els sistemes que fan possible que aquest mitjà de transport públic funcioni cada dia. Una visita obligada per a qualsevol amant dels transports ferroviaris.

Un festival arquitectònic referent

El darrer cap de setmana d’octubre, el festival d’arquitectura més important de l’àmbit metropolità de Barcelona ha celebrat enguany 15 edicions amb 212 activitats programades i portes obertes en més de 200 edificis i infraestructures sovint inaccessibles per al públic general. L’objectiu és promoure una doble reflexió al voltant de què és important en l’arquitectura i que li dona valor. 

Imatge
Als tallers de ZAL de metro es gestionen les línies automàtiques del metro de Barcelona / Foto: Pep Herrero (TMB)
Als tallers de ZAL de metro es gestionen les línies automàtiques del metro de Barcelona / Foto: Pep Herrero (TMB)

 

Darrera modificació
dilluns, 28 octubre, 2024 - 10:56

Source URL: https://noticies.tmb.cat/cultura-oci/metro-protagonista-festival-darquitectura-de-barcelona