Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Cultura i Oci
  3. Els Instruments de Vent Tornen a Sonar a La Xarxa del Metro de Barcelona
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
14.06.2021
Rosa Avis

Els instruments de vent tornen a sonar a la xarxa del metro de Barcelona

Imatge
Saxòfon / Foto: congerdesign (Pixabay)
Saxòfon / Foto: congerdesign (Pixabay)
< >Saxòfon / Foto: congerdesign (Pixabay)
Saxòfon / Foto: congerdesign (Pixabay)

S'inicia avui la reincorporació gradual dels músics del metro de l'AMUC amb instruments de vent, que per prevenció sanitària estaven exclosos. D'aquesta manera els intèrprets del suburbà barceloní recuperen totalment l'activitat anterior a l'estat d'alarma.

Dilluns 14 de juny és la data d’inici de la tornada progressiva dels músics amb instruments de vent al metro, prohibits fins ara com a mesura sanitària preventiva per les possibles emissions i dispersions d'aerosols en bufar l'instrument.

Aquest pla de reincorporació, consensuat entre l'Associació de Músics i Músiques del Carrer i del Metro de Barcelona (AMUC) i TMB, consta de dues fases. A la primera, la represa de l'activitat musical dels intèrprets d'instruments de vent s'estableix en 18 punts de músics preestablerts i amb un temps limitat a una hora i tres quarts, i es fa entre el 14 de juny i l'11 de juliol. A la segona fase, prevista entre el 12 de juliol i el 8 d'agost, el temps d'actuació s'allarga a dues hores i s'incorporen 28 punts més a la graella d'actuacions, quedant així totalment normalitzada l'activitat dels músics al metro.

Com ja es va informar, a l'estiu del 2020 es va permetre la reincorporació gradual dels músics del metro, amb excepció dels intèrprets d'instruments de vent per la capacitat de generar aerosols que impliquen aquests instruments i, per tant, pel seu potencial risc de contagi de la Covid-19. Tant el retorn dels intèrprets fa un any com l'actual previst per als de vent parteix d’estudis previs acurats per part de l'AMUC dels punts establerts per tocar a la xarxa de metro de Barcelona. S'han seleccionat els que comporten menys risc, ateses les seves característiques i espai disponible.

Amb la reincorporació dels instruments de vent, evidentment mantenint les mesures preventives necessàries i recomanades per les autoritats sanitàries, com ara no moure’s de la marca del terra, mantenir la distància de seguretat i protegir el micròfon (si en fan ús), culmina la desescalada i queda totalment normalitzada la tornada del músics del metro iniciada fa un any.

Darrera modificació
14.06.2021
Tema
Cultura i Oci
  • Conceptes#covid19CulturalMúsicaInstitucionsAltresTMBServeiMetroAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • La música ja sona a tota la xarxa del metro de Barcelona

Contingut relacionat

Imatge de la jornada de l'exposició de trens restaurats / Font: Pep Herrero (TMB)

L’exposició de trens històrics restaurats tanca amb gairebé 93.000 visitants

Cultura i Oci
Imatge
Imatges de la Cavalcada 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

Els busos de TMB, presents en la Cavalcada de Reis

Cultura i Oci
Gallery
Exposició "Murs" a l'estació de Badalona/Pompeu Fabra. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

L’estació de metro Badalona- Pompeu Fabra acull una exposició fotogràfica que explora els conceptes de frontera i migració

Cultura i Oci
Festival Músics Metro 2025 / Foto:  Pep Herrero (TMB)

El projecte de regulació dels músics del metro de Barcelona es renova en el seu 25è aniversari

Cultura i Oci

Últimes notícies

Noves línies de bus de proximitat a Montcada i Reixac / Font: TMB

Noves línies de bus de proximitat 137 i 138 a Montcada i Reixac

Transport
Imatge
Imatge de l'entrevista / Font:  programa "Bon dia, Barcelona" Betevé

El programa "Bon dia, Barcelona" de Betevé entrevista a Xavier Flores

En xarxa
Third-party content
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Milo J al Palau Sant Jordi

Transport
Presentació pla bus 2026-2030 / Foto: GUILLERMO CRUZ (TMB)

Barcelona millora i reforça el servei de bus amb més oferta, més intermodalitat, i una flota més sostenible

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons